2012. április 20., péntek

WajkIUI 2.3.30 + ETaNa kernel 3.0.28


Jelen írás megszületésének oka az,hogy amit használtam V20r-romot rájöttem, hogy számomra nem az igazi. Főleg az nem tetszett, hogy 2-3 naponta kellett neki egy újraindítás, mert hiába volt 150-180 MB szabad memóriám, nagyon belassult az egész rendszer. Ekkor elkezdtem keresgélni, hogy mi lenne számomra az ideális megoldás, s a régi nagy kedvencnél a MIUI-nál kötöttem ki. De van egy honfitársunk Wajk, aki nagyon szeret belepiszkálni a MIUI Romokba. Szerencsére jó értelemben, mivel mindig olyan dolgokba nyúl bele, amik jótékony hatással vannak a rendszerünkre. A rendszer neve immáron nem MIUI, hanem WajkIUI. S azon oknál fogva, hogy nem vagyok egy egyszerű eset szeretem kipróbálni mindig az új dolgokat jelen esetben a 3.0.28-as kernelet. Jelen kernel is egy magyar termék, kösz vadonka,igazán jó lett, de erről majd később.  Ezen írásban saját tapasztalataimat, s észrevételeimet osztom meg majd veletek, hogy hogy muzsikál a rendszer 1 hét használat után. Ha már 1 hétig valami tökéletesen működik nálam, akkor jelentem ki, hogy jó. S most már tényleg így látom, hogy ez a párosítás nekem nem, 
hogy csak szimplán jó, hanem egyenesen kiváló. De, majd a többit később.




A telepítéshez minden egybe pakoltam, letöltöd, kicsomagolod, majd az SD kártya gyökerébe beledobod. A csomag tartalmazza a ROM-ot, s kernelt.

Figyelem, a következőművelet adatvesztéssel jár, ezért mindent ments le, ami számodra fontos!

Telepítése:
1. Reboot recovery-be.
2. Nyomsz egy wipe data\factory reset-et, egy wipe dalvic cache-t (advanced menüpontban), wipe cache pratition-t.
3. Install zip from sdcard, itt kivéálasztod a romot, felrakod. Ha megvan, akkor a kernelt is. 
4. Restart.


Ha a kernelt csak később szeretnéd felrakni, akkor nem kell előtte wipe, mivel mindent megcsinál magának.
Az első indítás eltart egy darabig. 
Ha felraktad a kernelt is akkor még ezt a pár dolgot, amit leírok nem árt megcsinálni, sőt hasznos!
Ha elindult a rendszer, telepítsünk gyorsan egy terminal emulatort. A SuperUser-ben adjuk, meg az engedélyt, hogy a ROOT jogosultságot osszon ki a program. A SuperUser ikonja nem a megszokott, hanem egy sárga jegyzettömböt ábrázol egy MI felirattal a jobb felső sarokban.



Ha megvagyunk, akkor indítsuk el a terminal emulatort, majd a ’su’ parancsal adjuk ki a rendszergazda jogosultságot. Ha megvan, akkor írjuk be az ’rh’ parancsot. Ez nem más, mint a RamHack. 

„A RamHack lényege, hogy szabadít fel a fizikai memóriából, mivel alap esetben a GPU mellé lecsap 128MB-ot. Így viszont beállíthatjuk, hogy mennyit adjon neki. Nem jó, ha túl sokat veszünk el, mert akkor lényeges 3D-s  műveletek lassabbak lesznek, előfordulhat, hogy adott játékok akadnak, HD, FULLHD videót nem tudsz lejátszani.”



Hat lehetőség van arra, hogy mennyit adunk a GPU-nak.
1. 0 MB a GPU 128 MB-ot használ itt minden működik rendesen.
2. 32 MB a GPU 96 MB-ot használ itt is minden működik rendesen.
3. 48 MB a GPU 80 MB-ot használ itt is minden működik.
4. 64 MB a GPU 64 MB-ot használ, a FULL HD videó lejátszás felvétel nem megy, akadhatnak egyes játékok, vagy el sem indulnak, textúra hibásak lesznek.
5. 80 MB a GPU 48 MB-ot használ, a FULL HD videó lejátszás felvétel nem megy, akadhatnak egyes játékok, vagy el sem indulnak, textúra hibásak lesznek.
6. 96 MB a GPU 32 MB-ot használ, a FULL HD, HD videó lejátszás felvétel nem megy, akadhatnak egyes játékok, vagy el sem indulnak, textúra hibásak lesznek.


Én itt a 3-as pontot azaz a 48 MB-os ram hack-et ajánlom, mivel itt még minden megy rendesen.  Lassulás sehol sem tapasztalható. Terminálba beírod, hogy 3 és ENTER. A script lefult, kilépsz,s újraindítod a telefont. Így már több elérhető memóriával rendelkezel.



Továbbá tartozik a kernelhez egy program is, melynek neve etana Kernel's Tweak all in one. Sok-sok beállítási lehetőség van, cpu undervolting-ról a gpu frekvencián át különböző Tweak -ek engedélyezésén át memória a órajelig. Igen hasznos program, de csak ésszel szabad belenyúlni, mert lehet utána nem bootol be a telefonunk. Régebben jártam így, ezért csak ésszel állítgatom, úgy hogy az üzemidő ne menjen a teljesítmény rovására. Alulfeszelést engedélyeztem, azon kívül nem nagyon nyúltam semmihez. Így most tökéletes. Máshogy nem is bírtam a kicsi masinámból ilyen jó üzemidőt kicsikarni. Most már elégedett vagyok vele.  De azt veszem észre, hogy ezek a custom kernelek is egyre jobbak, lassan már tényleg nem lehet bele kötni. A telefongyártók is belehúzhatnának, de aztán sejtésem, hogy ha jobb kerneleket is csinálnak a customok mindig is jobbak lesznek. Áldom az androidot a nyílt forráskódért.
Mivel Overclock kernelt használok, s ezt tettem a ROM mellé is, ajánlott a SET CPU programmal beállítani a nekünk megfelelő CPU órajelet. Nekem így alakul:

Normál használat:   216-816 MHz-ig.  Vagy néha a max. órajel 1015 MHz.
Játék:                     216- 1408MHz-ig.



Így már minden úgy megy, mint az állom. Akadást csak a beállításokba tapasztaltam. De az eddig is akadt az összes MIUI-ban. De nem számot vető a probléma, így engem nem érdekel.
Wajk kicserélte a lockscreen-t, a boot animációt. Meg még jó pár dolgot, amit mi nem is látunk így, de a rendszer sebességét befolyásolja. Ilyen például az, hogy hívás gyorsaság javítás, különböző twek-ek a sebesség érdekében, akku használat optimalizáció… Ezekből pár dolog a kernel cserével elveszik, de az új 3.0.28-as kernel is nagyon fain, így nem kell tartanunk a drasztikus akku használattól. Nekem 1 töltéssel, intenzív használattal 24-30 órát megy el a telefon. 



A stabilitással nincs gond, újraindítani is csak akkor indítom, ha valamit recoveryből telepítek.
Fagyást nem tapasztaltam, forceclose sem volt. Így elégedett vagyok. A kamera a szokásos, FULL HD-ban is vesz fel, a minőség egy fokkal jobb, mint az előző custom romokban.

Futtattam egy Quadrant-ot (2.0) is. Elég szép eredmény született.



Az alap launcher-t használom,mert elég jól megcsinálták, most már bug mentes. A zenelejátszó még mindig a kedvencem. Komolyan mondom jobbra nem is bírták volna megcsinálni, s hála Wajk-nak kapunk még egy DSP Managert is mellé, így mindenki kénye kedvére beállíthatja  a számára megfelelő hangzást. 

A fájlkezelő még mindig a szokásos MIUI-s, ebbe sem bírok belekötni, a legjobb funkciója a FTP megosztás. USB kapcsolatot nem is használom, mivel így praktikusabb a fájlok átvitele. Apropó USB. Kétszer próbáltam ki, először működött, majd nem látta a gép a telefont. Nem is próbálkoztam többet vele. FTP számomra jobb, ennyi! A stereo bluetooth headset-em tökéletesem üzemel, nem szakad a kapcsolat, stabil. GPS is jól működik, gyorsan talál jelet, stabilan tartja. A WIFI is jó, stabilan tartja a jelet, mindent lát, amit eddig is. Telefonos hálózat is jó, ott sem akadt problémám, gyors a 2g.-3g váltás, hangminőség is jó. A RIL verzióm a 0218, baseband pedig 1035.21_20110725. Nekem ez vált be a legjobban. Soha semmilyen problémám nem akadt eddig vele, mindenkinek más vált be, nekem ez. Ja és ezzel tapasztaltam a legjobb hangminőséget.

Remélem nektek is olyan örömet okoz a rendszer használata mint nekem, s nektek sem lesz vele problémátok.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Azt esetleg megemlítheted, hogy a kernel is magyar ember munkája, ez is pozitívum "magyar áru" ugyebár :)

    Üdv. vadonka

    VálaszTörlés